Citrusdal | Clanwilliam | Graafwater | Kompas Gemeente Vredendal | Somerset-Wes

Daar is vêr meer in stoor vir die kind van God as om nét te oorleef! Dit is so dat baie mense geestelik dood is, en nie eers weet wat hulle mis nie.  Tragies egter is die talle kinders van God wat nooit die volle erfporsie, krag en skeppingsdoel wat in Christus se geregtigheid opgesluit lê ooit in besit neem nie! Ons oorleef soos weeskinders van die krummels wat van die tafel af val! 

  • Die Siro-Fenisiese vrou Markus 7:24-30 
  • Die Kanaänitiese vrou Matteus 15:21-28 

Deur REG TE “GLO” ontsluit HEMEL op AARDE! 

Jesus word herhaaldelik verwerp, en self teëgestaan deur Sy eie mense. Selfs sy eie familie twyfel. Jesus se moeder en familie is bekommerd oor Hom. (Mat 12:46-50; Mark 3:21,31-35; LK 8: 19-21) Toe sy familie hiervan hoor, het hulle gegaan om Hom te gaan haal, want hulle het gesê: “Hy het van sy kop af geraak.” (Mk 3:21)

Alhoewel Jesus so baie wondertekens voor die mense gedoen het, het hulle tog nie in Hom geglo nie. (Joh 12:37-43)

Die probleem lê nie my die mate van ons geloof nie, maar die teenwoordigheid van twyfel.  

Jan Oosthuizen

Die elf dissipels het na Galilea toe gegaan na die berg waarheen Jesus hulle beveel het om te gaan. Toe hulle Hom sien, het hulle Hom aanbid, hoewel party getwyfel het.  (Mat 28:16)

Die vrou kry ‘n direkte NEE antwoord van Jesus. 23Maar Hy het Hom heeltemal doof gehou vir haar. Sy dissipels kom vra Hom toe: “Stuur haar tog weg. Sy hou nie op met tekere gaan al agter ons aan nie.” Mat 15:23

Hy het nie gekom vir heidene nie, maar eerstens die uitverkore volk van God die Jode! (Han 13:46; Rom 1:16) Daarom die woord ‘huishondjies’ wat dikwels honend deur die Jode gebruik is teenoor hulle vyande en alle heidene!  Daarna, groet sy Hom volgens sy Joodse titel: “Seun van Dawid” en dan wanneer Hy haar weer afjak val sy voor Hom neer en aanbid (proskonéo) Hom.

4352. προσκυνέω proskunéō; contracted proskunṓ, fut. proskunḗsō, from prós (G4314), to, and kunéō (n.f.), to kiss, adore. To worship, do obeisance, show respect, fall or prostrate before.  

Dan noem sy Hom: 2962. κύριος kúrios; gen. kuríou, masc. noun from kúros (n.f.), might, power. Lord, master, owner. Also, the NT Gr. equivalent for the OT Hebr. Jehovah.! 

Maar dit is die aktiewe-vorm van haar stelling wat Jesus se ingesteldheid teenoor haar draai: “Dit is so, Here, maar selfs die huishondjies eet tog darem van die krummels wat van hulle base se tafel afval.” Sy stem saam, en aanvaar die voordeel vir die Jode, maar sy sluit haarself in. Ek is alreeds besig om van die krummels te eet! Ek is alreeds besig om “to partake” van die maaltyd, al is dit die krummels.  Sy sluit haarself dus in, en maak aanspraak dat sy in die huis woon! 

28“Mevrou,” sê Jesus vir haar, “jou geloof is groot. Jou wens word vervul.” Jesus spreek haar nie aan as dogter of jongeling nie, maar mevrou! Hy sien haar statuur in die Gees.  Haar geloof word as GROOT bestempel! 3173. μέγας mégas; fem. megálē, neut. méga, adj. Great, large, particularly of physical magnitude.  Sy was vreesloos, en sonder enige twyfel!!

Die teenwoordigheid van twyfel bepaal die grote van jou geloof!  

Jan Oosthuizen

Sy het “persistantlyvolhou totdat die Here haar dogter bevry.  

Sy is nie net desperaat nie, Jesus is haar enigste hoop!

Toe sê Hy vir haar: “Op grond van wat jy gesê het, kan jy maar huistoe gaan; die bose gees het al klaar uit jou dogter uitgegaan.” (Mark 7:29) Jesus doen hierdie wonderwerk vir haar dogter oor ‘n afstand! Nog ‘n voorbeeld dat Jesus alomteenwoordig is, Hy is God! Hy bevry haar dogter sonder om enigiets te sê of te doen!  

Geloof Ontsluit Die HEMEL Hier Op AARDE! 

Meer nog haar woorde word as LOGOS bestempel: 3056. λόγος lógos; gen. lógou, masc. noun from légō (G3004), to speak intelligently. Intelligence, word as the expression of that intelligence, discourse, saying, thing.

Dit was dus meer as net haar woorde. In die vorige hoofstuk praat Jesus oor wat in die hart aangaan, hoe mense dink, bepaal wat hulle doen.  . 20Dit is die… 18Maar wat by die mond uitkom, kom uit die hart, en dit is die dinge wat die mense onrein maak. 19Uit die hart kom slegte gedagtes: moord, owerspel, onkuisheid, diefstal, vals getuienis, kwaadpratery dinge wat ’n mens onrein maak, maar om met ongewaste hande te eet, maak ’n mens nie onrein nie.” (Mat 15:18-19). Jesus doen juis na hierdie stelling besoek by mense wat die Jode as onrein beskou. Daarom Matteus se verwysing na Kanaänitiese vrou, omdat hy vir Jode skryf en wil benadruk hulle eertydse vyandskap met die Kanaäniete.  Markus wat weer aan die Grieke skryf benadruk haar Griekse afkoms.  Sy is in die Jode se oë onrein, tog dink sy reg! Sy dink intelligent, hulle is dwaas omdat hulle die oplossing wat voor hulle staan nie raaksien nie! 

Verder het Hy vir my gesê:“Maak hierdie volk traag van begrip, maak hulle ore doof en hulle oë blind sodat hulle nie met hulle oë sien, met hulle ore hoor,

en met hulle verstand begryp en hulle hulle bekeer en genees word nie (Isa 6:10)

Geloof is Intelligensie!

Geloof sien ‘n oplossing in ‘n probleem! Geloof sien soos God sien! Geloof is ingeskakel in die GEDAGTES van God! 

Die Jode se godsdienstigheid en valse vroomheid is sotheid en dwaasheid! Hulle kan nie die  futiel kragteloosheid van hulle eie rituele sien nie. Sou hulle handewas rituele hulle dan inderwaarheid die vermoë sou gee om vir siektes te bid en hulle gesond te maak – wonderlik!  Maar die rituele skep ‘n valse beeld van vroomheid sonder enige krag.  mense wat ’n gedaante van godsaligheid het, maar die krag daarvan verloën het. Keer jou ook van hierdie mense af.  (2 Tim 3:5) wat, alhoewel dit ’n skyn van wysheid het, in eiesinnige godsdiens en nederigheid en in gestrengheid teen die liggaam, geen waarde het nie, maar strek tot versadiging van die vlees. (Col 2:23)  

Hierdie heidense onrein vrou het GROTER MEGA GELOOF as die Jode, Fariseërs, skrifgeleerdes en regsgeleerdes.  Want sy dink reg!! 

hou ek ook nie op om vir julle te dank as ek aan julle in my gebede dink nie,

dat die God van onse Here Jesus Christus, die Vader van die heerlikheid, aan julle die Gees van wysheid en openbaring in kennis van Hom mag gee,

verligte oë van julle verstand, sodat julle kan weet wat die hoop van sy roeping en wat die rykdom van die heerlikheid van sy erfdeel onder die heiliges is;

en wat die uitnemende grootheid van sy krag is vir ons wat glo, na die werking van die krag van sy sterkte  (Efe 1:16-19) 

Dit is die kos op die tafel waarvan die Here wil hê ons moet van eet en geniet!  Sodat ons kan volraak om weer vir ander te gee!  

Wanneer mens iets moeilik oorleef het, voel mens geïnhibeer, futloos, en verlam! Jy het feitlik al jou kragte gebruik net om te oorleef!! Dat jy oorleef het is ‘n wonderwerk! Onlangs terwyl ek ‘n deurwinterde karoo boer ontmoet, sien ek voor my die vereelte hande, die trane wat vlak lê in die oë, die frons lyne van swaarkry ingeëts op sy voorhoof! Hierdie mense het geleer om met min te oorleef!!

Aan die ander kant sien ons die lelike en vetterige skyn van ‘n “entitlement” kultuur, wat wil hê sonder om te verdien, wat vereistes maak sonder enige innerlike gesag! Iewers tussen hierdie menslike verydeling is ‘n WARE KIND VAN GOD! 

Want AANSPRAAK maak net op die GENADE van GOD!! Ons verwagting is in ‘n GOEIE GOD wat Sy kinders altyd uitlei na RYKE VERVULLING. (Ps 66:12; Rom 8:28) 

Daar is meer as net krummeltjies!!